Zawartość koszyka
Wartość zamówienia: 0,00

Artykuł: Bezsenność

Porady
2021-10-22 08:56:58
Bezsenność

Sen jest niezbędny do prawidłowego przebiegu wszystkich procesów życiowych.

Dobowa ilość snu zależna jest od wielu czynników-wieku, genów, emocji I warunków życia.

Niedobór snu prowadzi do obniżenia sprawności psychofizycznej i fizjologicznej.

Wiele osób, zwłaszcza starszych, skarży się na trudności z zasypianiem. Latencja snu trwająca dłużej niż pół godziny, często powtarzająca się wielokrotnie, występuje u 20-50% pacjentów, którzy zgłaszają problemy ze spaniem.

Bezsenność powoduje złe samopoczucie, brak koncetracji i rozdrażnienie co utrudnia funkcjonowanie w ciągu dnia. Sprzyja również otyłości, powstawaniu zmarszczek i spadku libido.

Jest wiele sposobów skrócenia latencji snu:

- nie pić alkoholu, kawy; nie palić papierosów do 5 godzin przed snem

    • nie robić drzemek w ciągu dnia

    • unikać emocji przed zasypianiem (film, muzyka głośna i 'pobudzająca', denerwujące dyskusje)

    • nie spożywać posiłków, zwłaszcza ciężkostrawnych, przed snem

    • nie pić zbyt dużo płynów (parcie na mocz również utrudnia zasypianie)

 

Przyczyną bezsenności mogą być również :

    • brak aktywności fizycznej

    • zbyt długa i intensywna aktywność umysłowa

    • stres

    • nieregularny tryb życia zaburzający rytm biologiczny.

 

W zwalczaniu bezsenności ważne jest ustalenie rutyny przed snem- stała godzina udania się na spoczynek, ciepła kąpiel, mały relaks, chłodniejsze i świeże powietrze w sypielni, wygodne łóżko i cisza.

Na bezsenność mogą cierpieć również zwierzęta.

Aby organizm odpowiednio się zregenerował, trzeba poświęcić od 6 do 8 godzin w ciągu doby.

Wielu pacjentów sięga po leki ziołowe, leki na uspokojenie.

Preparaty te zawierają takie substancje jak:

    • walerianę

    • melisę

    • szyszki chmielu

    • ashwagandę

    • melatoninę

 

Jeśli powyższe leki są zbyt słabe, można zastosować mocniejsze leki zaordynowane przez lekarza na receptę. Lepiej zastosować leki wspomagające i wyspać się niż walczyć z bezsennością.